El Máster en Fotografía y Diseño de ELISAVA se basa en un conjunto de unidades prácticas que se complementarán con un proyecto final con el objetivo de contextualizar los aspectos prácticos y teóricos de la fotografía en relación a las bellas artes, el diseño, la cultura y los medios de comunicación, y de explorar los aspectos sociales, culturales y críticos presentes en la práctica de la representación fotográfica.

El curso tiene dos fases académicas. En la primera fase, el curso te conducirá a una fase inicial diseñada para que desarrolles los conocimientos visuales esenciales, adquieras conocimientos técnicos de la fotografía profesional y desarrolles un pensamiento crítico sobre la fotografía. Esta etapa culmina con la realización de una propuesta de investigación definida para tu proyecto final. En la segunda fase, te centrarás en la parte más importante del máster, tu proyecto final, dedicándote al proceso de investigación a partir de la práctica fotográfica, desarrollando y realizando tu proyecto final de fotografía mediante un proceso de reflexión sobre su difusión en contextos profesionales apropiados.

Uno de los rasgos distintivos del Máster en Fotografía y Diseño de ELISAVA es la voluntad de interactuar con un público real, sin limitarse a realizar solamente proyectos en un contexto académico. Una vez finalizado el proyecto, empieza la fase de publicación y difusión. Esta materialización pública y la presentación del proyecto pueden ser formalmente tan variadas como las expresiones que existen dentro de la industria creativa. De esta manera, demostrarás haber comprendido la necesidad y los medios para interactuar con un público para emplear modos de recepción para contenidos de forma creativa y elementos formales para tu proyecto fotográfico. A lo largo del curso, tendrás la oportunidad de interactuar con un público real a través de diferentes exposiciones y presentaciones públicas, que son una parte clave del máster.

  1. FUNDAMENTOS DE LA FOTOGRAFÍA
  • Principios de la composición fotográfica.
  • Percepción visual y de la imagen.
  • Narrativa visual.
  • Secuencia fotográfica.
  • Narrativa y texto.
  • Edición fotográfica.
  1. FOTOGRAFÍA VISUAL
  • Equipo digital.
  • Gestión del color.
  • Fotometría digital de zona.
  • Creación de luz con el flash.
  • Edición de software.
  • Foto manipulación.
  • Retoques avanzados.

III. EQUIPAMIENTO DE FOTOGRAFÍA

  • Procesamiento de imagen.
  • Cámara y lentes.
  • Procesamiento extremo.
  • Impresión.
  • Iluminación interior.
  • Iluminación y exteriores.
  • Iluminación y el medio ambiente.
  1. CONTEXTO FOTOGRÁFICO Y PROCESO
    a. Pensamiento visual
  • Imagen y texto.
  • Imagen y estética.
  • Imagen y contexto.
  • Fotografía y cultura.
  • Fotografía e identidad.
  1. Usos de la fotografía
  • Contextos y herramientas no convencionales.
  • Entornos multimedia.
  • Técnica fotográfica como un recurso estético.
  • Publicidad y comunicación.
  1. Edición
  • Editar una historia.
  • Edición digital, herramientas.
  • Representación del espacio.
  • Enfoque multidisciplinario a la fotografía.
  1. DISEÑO DIGITAL
  • Fotografía para el diseño.
  • Diseño para la fotografía.
  • Portafolio web.
  • Diseño sobre papel.
  • Fotografía impresa.
  • Diseño y edición para revistas.
  • Retoque y gestión.
  • Archivo de imágenes.
  • Mundo de la publicación.
  1. USOS DE LA FOTOGRAFÍA
  • El mercado de la fotografía profesional.
  • La fotografía en el mercado del arte.
  • Usos y tendencias de la fotografía contemporánea.
  • Marketing para fotógrafos.
  • Becas para fotógrafos.
  • Multimedia para fotógrafos.
  • Intervenciones fotográficas.
  • Exposiciones fotográficas.

VII. PROYECTO FOTOGRÁFICO

  • Gestión y dinámica del proyecto.
  • Análisis y evaluación del proyecto.
  • Tutoriales y seminarios.
  • Presentación pública y exposición del proyecto final.

The Master of Arts Photography and Design at ELISAVA adheres to the view that visual practice is a potent research method that can, and should be employed in a critical engagement with itself and with the world at large. The course is based on a number of practical units which will be reinforced with a final project with the aim of contextualising the practical and theoretical aspects of photography in relation to fine arts, design, culture and the media, and exploring the social, cultural and critical aspects involved in the practice of photographic representation.

The course has two academic stages. In the first part, the course will take you through an initial stage designed to build your essential visual knowledge, to gain professional photography technical skills and to develop a critical thinking about photography. This stage culminates in the production of a redefined research proposal for your final project. In the second part you focus on the most important part of the MA, your final project, engaging in your research process through photographic practice, developing and carrying out your photography final project through a process of considering its dissemination in appropriate professional contexts.

The course seeks to promote common research standards and an understanding of intellectual integrity as the basis for study at Masters level or beyond. The course embraces the wide range of methods and processes, often adapted from other specialist disciplines that are typically employed within contemporary art and design. However, equally shared by all specialist disciplines in the course is an emphasis on research enquiry through visual practice at all stages of the process from initiation through development and enquiry to interpretation and dissemination.

One of the distinctive features of the Master of Arts Photography and Design at ELISAVA is its ambition to engage with real audiences, not merely producing work within a particular atmosphere of vocational, academic study. The final project enters upon completion a subsequent phase of publication and dissemination, such public materialisation and presentation of the project can be formally as varied as the expressions are within the creative industry. However, you will demonstrate a real understanding of the need and means of engaging with an audience in order to creatively employ modes of reception for the contents and formal elements of his final photography project. During the course, you will have the opportunity to engage with real audiences through different public exhibitions and presentations, which are a key part of the MA.

  1. FUNDAMENTALS OF PHOTOGRAPHY
  • Principles of photography composition.
  • Image and visual perception.
  • Visual narrative.
  • Photographic sequence.
  • Narrative and text.
  • Photographic edition.
  1. DIGITAL PHOTOGRAPHY
  • Digital equipment.
  • Colour management.
  • Digital zone photometry.
  • Building light with a flash.
  • Editing software
  • Photo-manipulation.
  • Advanced retouching.

III. PHOTOGRAPHY EQUIPMENT

  • Image processing by area.
  • Camera and lenses.
  • Extreme processing.
  • Printing.
  • Interior lighting.
  • Lighting and exteriors.
  • Lighting and the environment.
  1. PHOTOGRAPHIC CONTEXT AND PROCESS
    a. Visual thought
  • Image and text.
  • Image and aesthetics.
  • Image and context.
  • Photography and culture.
  • Photography and identity.
  1. Uses of photography
  2. Edition
  • Non-conventional tools and contexts.
  • Multimedia environments.
  • Photographic technique as an aesthetic resource.
  • Advertising and communication.
  • Editing a story.
  • Digital editing, tools.
  • Representation of space
  • Multidisciplinary approach to photography.
  1. DIGITAL DESIGN
  • Photography for design.
  • Design for photography.
  • Web portfolio.
  • On-page design
  • Printed photography.
  • Magazine design and editing.
  • Retouching and management
  • Image archiving.
  • Publishing world.
  1. USES OF PHOTOGRAPHY
  • The professional photography market.
  • Photography in the art market
  • Uses and trends in contemporary photography.
  • Marketing for photographers
  • Statements for photographers.
  • Multimedia for photographers
  • Photographic interventions.
  • Photography exhibitions.

VII. PHOTOGRAPHY PROJECT

  • Project management and dynamics.
  • Project analysis and evaluation.
  • Tutorials and seminars.
  • Public presentation and exhibition of the final project.